De Europese meet-up van The Photo Managers

 

In het eerste weekend van oktober 2024 vond de 2e Meet-up van Europese Photo Managers plaats, nu in Amsterdam. Al vanaf het begin van dit jaar heb ik samen met collega-foto-organizers Karin en Joan aan de voorbereidingen gewerkt, in samenwerking met nog twee Europese collega’s én de Photo Managers in de USA. Datum bepalen, lokatie zoeken, sponsors zoeken, het programma in elkaar zetten, prijs bepalen, restaurants bepalen, etc.

De zorgvuldig door ons gekozen plek bleek een voltreffer: de OBA, de Openbare Bibliotheek Amsterdam, aan de Oosterdokskade. Vlakbij het Centraal Station en met een prachtig uitzicht. Ze hebben daar fijne vergaderruimtes (OBA Congres) met goede voorzieningen. De mini conferentie was verder ook een groot succes; we waren met foto organizers uit 8 landen bij elkaar. Het was zo leuk om elkaar te ontmoeten en geïnspireerd te worden door de presentaties en de gesprekken daaromheen. Er waren presentaties over hoe om te gaan met video’s, fotoboeken maken – een geliefd onderwerp bij ons! – discussies over ‘hoeveel foto’s zijn genoeg’ en een indrukwekkende lezing van Nadja Ensink-Teich over haar ingrijpende levensgebeurtenis en de voor haar dierbare foto’s.

Er waren maar liefst 7 sponsors, en de Foto Organizers Nederland (FON) was er één van 🙂. Wij sponsorden o.a. de banner en de badges. Eén van de andere Nederlandse sponsors was Trigger, onze partner in het digitaliseren van beeldmateriaal, die ook in Duitsland en Zwitserland gaat opereren. Nederlandse foto organizers brengen graag de foto’s, oude films en video’s van onze klanten (en van onszelf :)) naar Trigger om ze daarna op een stick of externe harde schijf terug te krijgen. De dan digitale bestanden kunnen veilig bewaard en georganiseerd worden en je kunt er (weer) plezier aan beleven!
Neem eens een kijkje op de website van Trigger en kom je er niet uit – ik help je graag met keuzes maken en/of het organiseren van je oude materiaal