Inspiratie in Londen

16 en 17 maart jl. was ik samen met 6 NBPO collega’s in Londen, bij ‘Organising Matters’. De conferentie van de Britse ‘Association of Professional Declutterers and Organisers’ (APDO).

De conferentie in 2017 was erg goed bevallen, en voordat het programma van 2018 helemaal rond was, had ik mij al ingeschreven. Ik vind de belevenis van een internationaal congres – zeker met allemaal organizers ‘onder elkaar’, al heel waardevol.

Het was weer heel inspirerend, en erg goed georganiseerd! De start was op en top London: met collega’s in een pub ‘fish & chips’ gegeten, daarna met een kleine groep conferentiegangers een unieke ervaring: de sleutelceremonie van de Tower of London. Een jaar geleden werden de tickets daarvoor al gereserveerd....

De twee conferentiedagen waren goed gevuld met keynotes, presentaties en workshops, die met humor, enthousiasme en kennis van zaken gegeven werden door:

-       Leslie Josel  (USA), over de werking van het brein van (jonge) mensen met ADHD, met interessante inzichten en tips; éen ervan heb ik in ‘Timer tips’ beschreven.

-       Phil Knox (UK), met slimme tips om met je smartphone o.a. films te maken

-       Ruby McGuire (UK) - schrijven voor je bedrijf, hoe doe je dat op een manier die bij je past

-       Shola Kaye (UK) gaf tips voor aansprekende presentaties – aan de hand van ‘Thriller’ van Michael Jackson :)

-       Julia Blake (UK) gaf op een bewonderenswaardig heldere manier uitleg over de GDPR

-       Regina Wong (UK) vertelde boeiend over haar bestaan als minimalist. Boektip: haar bestseller ‘Make Space’.

-       Gail Gibson (UK) legde aan de hand van een zandlopermodel uit hoe je je ideeën kunt ‘opruimen’, stroomlijnen

-       Dr. Stuart Womsley (UK) ging in gesprek over klanten met psychologische aandoeningen

Blijven leren is leuk, en als de materie al bekend is, is het fijn om te herkennen en aan te vullen wat bij je past. Er is tenslotte ‘only one me’!

Naast de 'ingevlogen' sprekers kregen we ook nog ‘inside information’. De drie ‘presidents’, de eerste (Cassie Tillett) en de huidige (Ingrid Jansen) van APDO, én de ‘onze’, van de NBPO (Anke Algera), werden geïnterviewd en gevraagd naar hun ervaringen en belevenissen als organizer én als voorzitter.

Ook vertelde het bestuur van de APDO waar ze mee bezig is; de vereniging blijft groeien en de behoefte aan professional declutterers en organisers in Groot Brittannië ook. De APDO organiseert veel om het beroep onder de aandacht te brengen; voordat de klok op de zomertijd springt bijvoorbeeld, is er de ‘Spring Clearing Week’, om huis en hoofd op te ruimen. 

Tussen alle presentaties door waren er ‘breaks’ met heerlijke catering, tijd en ruimte voor bijpraten met bekenden, nieuwe ontmoetingen, uitwisselen van ervaringen en interessante boeken, van collega organizers. Mijn ‘Plan-in’, de Engelse versie, was ook meegekomen in mijn koffer, en werd met interesse bekeken (en aangekocht). Mensen met creatieve (en drukke) breinen, die graag overzicht willen hebben, zijn immers overal.

En nu… geïnspireerd aan de slag, met mijn klanten en met mijn producten!

 

< VORIGE   VOLGENDE >

Aanmelden Nieuwsbrief
© 2018, Ellen Massaro Disclaimer